Kinezi osvajaju evropsko tržište električnih automobila

Bremerhafen, kao jedna od najvećih automobilskih luka na svijetu, postaće važno čvorište za BYD na evropskom tržištu.

Kineski proizvođač električnih automobila BYD krenuo je u ofanzivu i svoja vozila šalje direktno u Njemačku, sopstvenim teretnim brodom. Njemačka auto-industrija nada se pomoći iz Brisela.

Bremerhafen je doživio premijeru: „BYD Explorer 1“, prvi brod izgrađen specijalno za kineskog proizvođača automobila, stigao je na odredište. U toj njemačkoj luci istovareno je oko 3.000 električnih automobila. Taj teretni brod dugačak skoro 200 metara prethodno je isporučio 1.500 vozila u Vlisingenu u Holandiji.

Bremerhafen, kao jedna od najvećih automobilskih luka na svijetu, postaće važno čvorište za BYD na evropskom tržištu. Još se radi o malom broju: prošle godine u Njemačkoj je novoregistrovano manje od 4.000 električnih automobila BYD. Ali, ambicije kompanije iz Šenžena su ogromne.

Uspon BYD

Osnovan 1995. kao proizvođač akumulatora, odnosno baterija, BYD od 2003. proizvodi i automobile. On baterijama snabdijeva i mnoge zapadne automobilske kompanije, uključujući i BMW, Mercedes, Audi, Teslu, Tojotu i Ford.

Ono što je daleko impresivnije jeste brzi uspon BYD-automobila. Od 2022. su se oprostili od motora s unutrašnjim sagorijevanjem i specijalizovali se za čisto električna, kao i hibridna vozila. U posljednjem kvartalu 2023. BYD je dospio na prvo mjesto u svetu sa preko 526.000 prodatih automobila.

Prodaja u Njemačkoj – višestruko povećanje

Već neko vrijeme je očigledno da Kinezi rade na osvajanju evropskog tržišta električnih automobila. Do skoro je samo oko osam odsto takvih vozila u Evropi bilo porijeklom iz Kine, ali sada ima sve više znakova da BYD ima ozbiljne namere: na primjer, na sajmu automobila IAA u Minhenu ta kompanija iznajmila je najveći izložbeni prostor.

„Poslije samo jedanaest mjeseci, već smo zastupljeni u 15 evropskih zemalja“, rekao je u Minhenu Mihael Šu, šef BYD za Evropu.

Nakon što je Folksvagen prošle godine morao toj kompaniji da prepusti mjesto lidera na najvećem tržištu električnih automobila, onom u Kini, sada još jedna simbolična promjena ukazuje na novu realnost: na ovogodišnjem Evropskom fudbalskom prvenstvu 2024. u Njemačkoj zvanični reklamni partner više nije Folksvagen, već – BYD

Povezane vijesti