Put koji će ući u Ginisovu knjigu rekorda“: Saobraćaj na putu Jezerine – Lubnice tek u junu, privremeno možda ranije

A sve je počelo, sada već davne 2016. godine kada je nakon javnog tendera kao najpovoljniji ponuđač izabran je sarajevski “Euroasfalt” sa kojim je u decembru te godine potpisan ugovor za ovaj posao vrijedan 34,6 miliona eura.

Pute Jzerine – Lubnice je započet prije sedam godina i prijeti da uđe u “Ginisovu knjigu rekorda“ kao projekat čije je otvaranje najavljivano u više navrata. Kako tada tako i danas. U ministarstvu saobraćaja i dalje vagaju, kad, šta i kako.

“Ono što je realno jeste da će taj put biti u potpunosti pušten u saobraćaj do juna ove godine. Ono što pokušavamo da vidimo jeste da li je moguće da se taj put pusti u probni rad i to samo pod uslovom da je put u potpunosti bezbjedan za saobraćaj. Narednih dana ćemo javnost obavijestiti da li je to moguće”, kazao je ministar pomorstva i saobraćaja Filip Radulović.

Dakle, u najgorem slučaju od Kolašina do Berana kroz tunel “Klisuru” moći ćemo u junu ove godine, ako ne bude opet nekih nepredvidivih okolnosti.

Put koji povezuje dvije, odnosno više opština na sjeveru Crne Gore, nije važan samo za stanovnike tih gradova već i za one koji putuju iz Podgorice, primorje, ali i putnike i turiste iz Rožaja i Srbije.

Znatno skraćuje vrijeme putovanja jer će Kolašin i Berane biti bliži za cijelih 40 kilometara. Tim putem će posebno olakšanje i skraćenje vremena putovanja imati stanovnici Andrijevice, Gusinja i Plava.

Uprava za saobraćaj se 15. januara obratila opštinama Kolašin, Berane i Andrijevica sa zahtjevom da daju saglasnost za odvijanje saobraćaja na putu.

Dan nakon podnošenja zahtjeva, Opština Kolašin je dala saglasnost ali ne i Opština Berane, koja se još nije izjasnila, iako ne spore značaj otvaranja puta za čitav sjever.

“Opština Berane nema nadležnost na davanje saglasnosti za odvijanje saobraćaja i funkcionalno ispitivanje opreme u tunelu “Klisura” – put Lubnice- Jezerine. Naime, kako Opština Berane nije učestvovala u projektu izgradnje ove saobraćajnice, ne možemo garantovati, odnosno snositi odgovornost za bezbjednost funkcionisanja saobraćaja”, saopšteno je iz Opštine Berane.

A sve je počelo, sada već davne 2016. godine kada je nakon javnog tendera kao najpovoljniji ponuđač izabran je sarajevski “Euroasfalt” sa kojim je u decembru te godine potpisan ugovor za ovaj posao vrijedan 34,6 miliona eura. To znači da bi dan kašnjenja ovog investitora koštao 34,6 hiljada eura.

Međutim, zbog vanrednih okolnosti investitoru je do sada isplaćeno 14,7 miliona eura više u odnosu na osnovni ugovor za cijeli posao.

Pripremu projekta i dokumentacije vodilo je Ministarstvo saobraćaja dok je na njegovom čelu bio Ivan Brajović, dok je ugovor potpisao 2. decembra 2016. novi ministar Osman Nurković na početku svog mandata.

Povezane vijesti

Sve toplije na ralaciji PES – DPS

Prošle sedmice, GO URA Dritana Abazovića je optužila Vladu Milojka Spajića (PES) da je imenovala više kadrova DPS-a, nego što je to učinila Vlada Duška