Tokom 2025. izvodiće se pripremni i prethodni radovi, geotehnička istraživanja i geodetska snimanja, izrada pristupnih puteva gradilištu, formiranje i izgradnja kampova, formiranje laboratorija za testiranje, krčenje šume, izmještanje instalacija, izrada Glavnog projekta i potrebnih elaborata.
Iz Kabineta premijera oglasili su se nakon što se pojavila informacija u javnosti da radovi na izgradnji druge dionice autoputa počinju tek 2026. godine.
Naime, kako su kazali, nakon završetka tendera koji je raspisan od strane EBRD potpisivanjem ugovora i uvođenjem izvođača u posao, počinju radovi u skladu sa procedurom po Žutom Fidiku.
Odnosno, tokom 2025. izvodiće se pripremni i prethodni radovi, geotehnička istraživanja i geodetska snimanja, izrada pristupnih puteva gradilištu, formiranje i izgradnja kampova, formiranje laboratorija za testiranje, krčenje šume, izmještanje instalacija, izrada Glavnog projekta i potrebnih elaborata. Sve ove aktivnosti ulaze u planirani i ugovoreni period izgradnje od 5 godina – kazali su u saopštenju.
Takođe, dodaju, da će svi planovi Monteputa d.o.o. usaglašeni su sa resornim Ministarstvom saobraćaja i Vladom Crne Gore, kao i sa procedurama Evropske banke za obnovu i razvoj.
Podsjećaju, radovi na izgradnji druge dionice auto-puta počeće tokom 2025. godine imajući u vidu da je u odnosu na prvobitni plan Vlade da od sopstvenih sredstava započne ovaj projekat, Evropska banka za obnovu i razvoj donijela odluku da podrži njegovu realizaciju – što podrazumijeva primjenu EBRD procedura pa samim tim i odlaganje početka radova za nekoliko mjeseci od prvobitno planiranog.
EBRD će ovaj projekat finansirati sa kreditom od oko 200 miliona eura po najpovoljnijim uslovima, dok je Evropska unija obezbijedila bespovratna sredstva u iznosu od 100 miliona eura – zaključuju u saopštenju.